"/>
Video: Wat te doen aan snack-trek en zoetbehoefte?
16 september 2013 
1 min. leestijd

Video: Wat te doen aan snack-trek en zoetbehoefte?

0003361661NN-1920x1280Herken je dit? Je hebt lekker en voldoende gegeten en al vrij snel daarna heb je alweer trek, in zoete en/of zoute snacks. Ik had dat meestal na het avondeten. Vaak was deze behoefte zo sterk dat ik er aan toegaf.

Crackers met kaas, koekjes en hartig niets was dan veilig. Als ik dan eindelijk een verzadigd gevoel had kwam de tweede uitdaging: Omgaan met het schuldgevoel. Ik nam me keer op keer voor, dat ik niet meer de kast zou induiken. Mijn hersenen kennen het woord ‘niet’ niet. Dit besluit zorgde juist voor een focus op ‘snaaien en graaien’.


Gelukkig brak er na een ‘eetperiode’ ook weer een periode van rust en balans aan. Dat ging meestal gepaard met een gevoel van lekker in mijn vel zitten. Zou daar een link zijn? De clou was om uit te vinden wat precies de oorzaak was van mijn drang naar zoet en zout. Een aantal dingen kon ik sowieso uitsluiten. Ik eet elke dag het ‘Ideaal Ontbijt’ van Herbalife waarin alle essentiële voedingsstoffen aanwezig zijn. Daarnaast eet ik gezond  en gevarieerd, dus daar kon het ook niet aan liggen. De grootte van mijn maaltijden was prima, dat kon het ook niet zijn.

Uiteindelijk kon ik de link leggen. De verandering realiseerde ik door de belangrijkste oorzaak aan te pakken: namelijk streng en hard naar mezelf te handelen. Dit heb ik gewijzigd in zacht en vanuit liefde handelen. Hier heb ik een paar praktische hulpmiddelen bij gehanteerd. In de video vertel ik hier meer over.

Over de schrijver
Reactie plaatsen